I-KOOK – de keuken voor iedereen

I-KOOK verkoopt keukens op een andere manier dan mensen gewend zijn. Er werken dan ook geen keukenverkopers, maar keukencoaches. Geen batterij aan verkopers, orderverwerkers, serviceafdelingen en anonieme telefoonnummers, maar een keukencoach die je helpt van het eerste contact tot de oplevering en verder.

I-KOOK wil dit verhaal graag via alle mogelijke online kanalen delen met de wereld en heeft daarbij de hulp van 2twintig ingeschakeld.

Aanpak

De doelgroep van I-KOOK maakt het meest gebruik van Facebook. Voor dit kanaal hebben we een contentstrategie opgezet. We bieden de doelgroep relevante content zodat er een band ontstaat met het merk I-KOOK en men bij het kopen van een keuken eerst bij I-KOOK gaat kijken, maar ook na de aankoop van een keuken betrokken blijft bij het merk.

Die content is onder andere gemaakt in samenwerking met verschillende social influencers, die recepten delen met de volgers van I-KOOK, of het proces van de aankoop van een nieuwe keuken in beeld brengen.

Ook zijn de keukencoaches zelf heel zichtbaar op de kanalen. Er zijn verschillende Youtube video’s opgenomen waarbij keukencoaches een bezoek brengen aan een van hun klanten om het eindresultaat te laten zien en te vertellen over het proces.

Resultaat

Binnen twee jaar heeft I-KOOK een Facebookpagina met ruim 20.000 vind-ik-leuks. Er is een betrokken groep volgers ontstaan die actief reageert op de posts. Ook kopers van een nieuwe keuken delen graag hun bevindingen via Facebook en via dit kanaal dienen steeds meer nieuwe geïnteresseerde kopers zich aan.

Ook interesse?

Bel ons voor meer informatie op 010-2801555 of mail naar info@2twintig.nl