[for English, see below] Het Nederlands Bakkerij Centrum vroeg ons om hen te helpen bij het behalen van de doelen die ze zich aan het begin van hun campagne hadden gesteld: een aantal publicaties. Nu weten wij dat het behalen van meetbare doelen belangrijk is, maar weten wij ook waar andere kansen liggen, waar je zelf misschien niet direct bij stil staat. We ontwikkelden een voorstel voor het Nederlands Bakkerij Centrum om hen breed te adviseren en ondersteunen op het gebied van PR en communicatie.
Aanpak
In een hele korte periode hebben we flink gas gegeven: we schreven een PR plan, ondersteunden communicatieafdeling met een imago-onderzoek, verstuurden een persmailing naar ongeveer 20 influencers en adviseerden over de organisatie van focusgroepen. Een fijne samenwerking waarbij het Nederlands Bakkerij Centrum in een korte tijd veel meters heeft kunnen maken op het gebied van PR!
Resultaat
Het Nederlands Bakkerij Centrum heeft veel aandacht gekregen van vakpers tot social influencers. Maar ook brood in het algemeen kwam in de publiciteit, zo schreef o.a. het Algemeen Dagblad over de (onterechte) negatieve perceptie van brood, gebruikte Editie NL de cijfers uit het imago-onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum en bijna alle influencers die de persmailing ontvingen, gaven op earned basis aandacht aan het goede en lekkere van brood.