< terug naar alle opdrachtgevers
introductie
Dierenliefhebbers weten waar hun hond of kat op aanslaat: de voeding van Edgard & Cooper. En hoewel het merk regelmatig nieuwswaardige producten lanceert, zet de vaderlandse pers niet vanzelfsprekend zijn tanden erin.
aanpak
Dat was reden voor 2twintig om de nieuwtjes van Edgard & Cooper op te knippen in bite size nieuwssnacks. Op regelmatige basis versturen we ‘vers voor de pers’: knapperige nice to knows die inhaken op actualiteiten of themadagen en natuurlijk terugslaan op de producten zelf.
Een van die inhakers ging in op de recente lockdowns, een periode waarin veel nederlanders een hond of kat in huis haalden. Edgard & Cooper onderzocht hoe de nieuwe baasjes met hun huisdier omgingen. Wat bleek? Meer dan de helft behandelde z’n huisdier als een eigen kind. Ook worden de huisdieren mee naar bed en in bad genomen.
resultaat
De resultaten zorgden voor veel media-aandacht en onderstreept het belang van pr. Een earned strategie vergt een lange adem, maar het voordeel is wel dat de continue, targeted benadering van redacties bouwt aan een solide autoriteitspositie.