introductie
Hoppenbrouwers is een van de snelst groeiende technische dienstverleners van Nederland. Sinds een aantal jaar werkt Hoppenbrouwers samen met 2twintig op overwegend corporate PR-niveau. 2twintig adviseert het bedrijf op reputatie en helpt hun communicatieteam in de executie van persmaterialen rondom succesmomenten. Ook verzorgen we al een paar jaar de content voor het jaarverslag van Hoppenbrouwers.
Succes kent echter ook een keerzijde; in de zomer van 2021 wordt Hoppenbrouwers getroffen door een wereldwijde hack. Het systeem ligt helemaal plat en terwijl Hoppenbrouwers druk bezig is om de schade te herstellen beginnen diverse media al te publiceren over de hack.
aanpak
Wij adviseerden Hoppenbrouwers direct om de regie te pakken en proactief te vertellen hoe zij op de hack hebben gereageerd. Op deze manier wilden we de reputatieschade beperken en de crisis ombuigen naar een PR opportunity. Hoppenbrouwers nam ons advies over en in tegenstelling tot de andere getroffen bedrijven, die hun handen niet wilden branden aan de hack, kreeg Hoppenbrouwers meerdere kansen om hun verhaal te vertellen.
resultaat
Deze proactieve persbenadering resulteerde in uitgebreide aandacht voor Hoppenbrouwers bij onder meer NOS, RTL en de regionale media. In 2022 bracht Hoppenbrouwers hier zelfs een boek over uit onder het motto: ‘never let a good crisis go to waste!’