influenza stichting – Nationale Griepprikdag

< terug naar alle opdrachtgevers

introductie

Elk jaar organiseert 2twintig de PR rondom de Nationale Griepprikdag. Deze dag is bedoeld om Nederlanders te attenderen op het griepvaccin, maar werd extra nieuwswaardig tijdens de coronapandemie en de groeiende weerstand onder de bevolking tegen vaccineren in het algemeen. 

aanpak

2twintig hanteert daarom jaarlijks een gedifferentieerde media-aanpak, die ervoor moet zorgen dat nieuwsoutlets aandacht aan het onderwerp besteden die zo objectief en volledig mogelijk is. Elk jaar nodigen we media uit voor een ‘prikmoment’, waarbij de staatssecretaris en een aantal andere Nederlanders hun griepprik komen halen.  

De gedifferentieerde media-aanpak van 2twintig bestaat uit het initiëren en coördineren van earned interviews met de staatssecretaris en de woordvoerder van de Griepprikdag bij relevante media, zodat er voldoende aandacht voor het thema is voorafgaand, tijdens en na het prikmoment.  

resultaat

In 2022 genereerde de earned PR aanpak 32 on- en offline publicaties met een gezamenlijke waarde van € 2,5 miljoen.