Kinderopvangorganisatie Kibeo is een grote speler in Zeeland en de Randstad. En hoewel ze veel kennis te delen hebben, treden ze nog niet heel vaak proactief naar buiten. Aan 2twintig de vraag om de organisatie te helpen met hun externe communicatie richting pers, stakeholders en ouders.
Voordat we aan de slag gaan, doen we altijd onderzoek naar data & insights. Relevante onderzoeksresultaten over trends en ontwikkelingen in de samenleving en de betreffende branche vormen de basis voor een effectieve PR-strategie. Ook keken we naar publicaties over concurrerende kinderopvangorganisaties.
Hierna brachten we in kaart welke onderwerpen bij Kibeo passen en over welke thema’s zij de dialoog willen aangaan met media en andere stakeholders. Doel hierbij is het vergroten van naamsbekendheid en autoriteit. 2twintig hielp de organisatie met de voorbereiding van alle benodigde basisdocumenten, zoals Q&A’s, kernboodschappen en storylines om vervolgens aan de slag te gaan met een proactieve communicatie-aanpak.