pladis/ verkade

< terug naar alle opdrachtgevers

introductie

Wie koekjes zegt, zegt Verkade! De oer-Hollandse fabrikant maakt al sinds 1886 de lekkerste koek en chocolade voor bij de thee, koffie of gewoon zomaar. In 2022 herlanceerde Verkade de overheerlijke ‘Meesterbaksels’, koekjes met de extra smaakbeleving van appeltaart, frisse citroen en knapperige karamel. Met behulp van PR wilde Verkade hiervoor extra aandacht genereren.  

aanpak

Verkade en 2twintig werken al decennialang samen. Niet alleen op corporate niveau, maar ook op marketingcommunicatie. Logisch dus dat Verkade bij 2twintig aanklopte om een zo groot en effectief mogelijk earned mediabereik te genereren voor de launch van ‘Meesterbaksels’.  

2twintig bedacht een tour langs influencers en ontwikkelde hiervoor een speciale rijdende bakkerij, inclusief een smaakmakende bakker. De rijdende bakkerij liet een geurspoor na van overheerlijke meesterbaksels waar de influencers niet omheen konden. In de pop-up bakkerij deden ze zich tegoed aan het nieuwe assortiment.  

resultaat

De smaakbeleving leidde tot 120 earned content items en een totale PR waarde van meer dan € 200.000.