< terug naar alle opdrachtgevers
introductie
schoonenberg organiseert een aantal keer per jaar de hoortestdagen. hiervoor is een korte test ontwikkeld, waarmee mensen een groene, oranje of rode ‘hoorscore’ krijgen. de vraag was hoe we eens op een andere manier aandacht konden vragen vragen voor gehoorgezondheid in het algemeen en de laagdrempelige hoortestdagen in het bijzonder.
aanpak
met de mobiele hoorscore on tour bezochten we verschillende influencers die ofwel zelf ofwel met hun ouders de test konden doen voor hun eigen voordeur. we maakten mooie content die de influencers konden posten en bereikten zo mensen die anders minder snel met de boodschap van schoonenberg in aanraking komen. dit is belangrijk omdat bewezen is dat wanneer je blijft rondlopen met een minder gehoor, dit ook negatieve impact heeft op het gemoed en op het verloop van aandoeningen zoals dementie.
resultaat
de mobiele hoorscore on tour bus trok veel bekijks op straat. de volgers van de zeven deelnemende influencers reageerden enthousiast. het duidelijke verhaal en de call to action die daarbij hoorde, werd door volgers begrepen en omarmd.