TESA

Tesa is het bekendste tape-merk voor iedereen die wel eens met een kwast in z’n handen heeft gestaan. Onder consumenten is de naamsbekendheid ontzettend hoog. Onder professionals daarentegen is de autoriteit van Tesa als professioneel merk minder groot. Veel schilders en bouwvakkers zien Tesa als consumentenmerk en daarom minder interessant voor ‘het echte werk’. Dit ligt niet aan het productassortiment: dat is sterk genoeg. Reden hiervoor is echt de merkperceptie.  

Tijd voor 2twintig om die merkperceptie onder professionals om te buigen. We creëerden een heldere, onderscheidende propositie voor Tesa. We vertaalden de USP’s naar aansprekende storylines en plotten die in een PR-kalender met meerdere nieuwsmomenten. In 2022 rolden we het media-offensief uit, waarbij vakmedia onder andere een productmailing ontvingen met daarin de diverse tapes. Ook in 2023 creëren we content voor Tesa en organiseren we een Tesa Tour langs diverse vakbeurzen om het bedrijf een platform en meerdere touchpoints met de eindgebruiker te bieden.