Influencer marketing gaat erg hard. Tegenwoordig, wanneer je door Instagram scrollt, heb je binnen 5 minuten van verschillende influencers die je volgt al 20 samenwerkingen gezien. En het is voorlopig nog niet weg te denken uit de huidige marketing mix. Bij 2twintig PR doen we natuurlijk ook aan influencer marketing. Maar hoe gaat een PR bureau te werk door gebruik te maken van influencer marketing?
Onze visie op influencer marketing
Omdat wij een onafhankelijk bureau zijn, hebben wij de vrijheid om met allerlei verschillende influencers te werken. Wij zijn geen agency die onze eigen influencers heeft en deze voor elke samenwerking inzet. Per opdracht en opdrachtgever kijken wij welke influencer hierbij past. Dat betekent dat wij voor elke opdracht de beste match vinden en ervoor zorgen dat er authentieke en geloofwaardige content gecreëerd wordt.
Hoe maken wij gebruik van influencers?
Er zijn talloze manieren om influencers in te zetten voor een merk. Een aantal voorbeelden van hoe wij dit vaak doen zijn:
- pr pakketten. Met name bij nieuwe productlanceringen zoals nieuwe koekjes, zonnebrillen of andere productuitbreidingen heb je natuurlijk het liefst dat deze producten door anderen geprobeerd worden. Wij stellen een mooi pakket samen rondom dit product en sturen deze uit naar influencers en zij posten hierover op hun Instagram / Tik Tok.
- perstour. Een andere manier om een nieuw product te belichten is door dit, zoals vanouds, zelf aan de man te brengen! Bijvoorbeeld door met een rijdende bakkerij langs de huizen van influencers te gaan. Een super leuke manier om content te maken en earned media te genereren.
- evenementen. Door een tof event neer te zetten waarbij influencers uitgenodigd worden kun je authentieke content creëren.
Kortom: we zijn geen bureau dat zich specialiseert in influencer marketing, maar weten onze weg zeker te vinden in de influencerwereld. Doordat wij niet afhankelijk zijn van bepaalde influencers, zijn de mogelijkheden eindeloos en zullen wij altijd met een creatieve aanpak komen dat past bij het doel. Van plan om een samenwerking aan te gaan met influencers voor jouw merk? Neem contact met ons op!